our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Monday, February 7, 2011

Hubungan kita dgn DIA penentu segalanya.

Assalamualaikum wrt.


"Biarlah orang benci asalkan Allah sayang atau biarlah Allah benci asalkan orang sayang? Mana satu pilihan kita?"


3hari lepas, sy datang kerja mcm biasa.
Jam 9 terpacak dalam kedai.
Rutin pertama, membersihkan kedai.
Sambil2 bersihkan kedai, akak Ani (owner) bercerita..


Kak Ani: Adik Ipar akak da masuk hospital pagi tadi. Nak bersalin.
Saya : Oo..hospital sini ke?
Kak Ani: tak..hospital Temerloh. Sakit jam 4pagi tadi.
Saya: Tak lama lg bersalin la tu. tapi org kata anak sulung ni lama sikit.


*aisehh..ai plak yg berdebar2 takot..*


kakAni: Tu la. dah pukul10 ni baru bukak 4cm. Laki die nk balik umah pulak dah. ade ke patut tggl bini die sorang2 kat situ. Kang org nk mintak tanda tgn ke ape ke, kan susah.
Saya: Oo..betul jugak tu.
Kak Ani :Adik ipar akak tu ada kencing manis. Teruk jugak la. Tu la org dok risau ni.
Saya:Patut la masuk hospital besar. Xpe la, kelengkapan byk kat situ.


Petangnya, adik ipar kak ani masih belum melahirkan.
Mungkin esok kot?
ye lah, sepanjang sy penah dgr ni..
plg lama org nk bersalin amik masa dlm 12jam gitu kan?
tu yg plg lama la..

sampai la semalam..


Kak Ani :Adik ipar akak tu x bersalin lg. Ade lg kat wad tu. Dok sakit lg.
Saya : hah? biar betul?
Kak Ani : Tu la. Bukan apa..kita ni mintak dgn Allah supaya dipermudahkan. Kita usaha je. Tapi kita kena la jaga solat kita. Ni.. *sambil menunjukkan gaya org bersolat* pon kadang2..dah mcm mana? Tu la..penting utk kita jg hubungan kita dgn Dia. Mintak dgn Dia byk2..Kalau tak, susahlah..


Berita masih blm smpai ke telinga sy yg adik ipar kak ani bersalin.
Saya mendoakan moga Allah permudahkan untuk die..
Moga Allah juga permudahkan untuk saya nanti.
Amin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...