our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, August 25, 2011

Ramadan 25# Pancit


Assalamualaikum.

Pagi-pagi ai dah keluar, gi bank.
*2-3 hari ni asik berulang gi bank je*
banyak bende nak disettlekan.
bawak maira sekali.
ini semua latihan untuk maira biasakan diri dengan orang ramai.
so far, Alhamdulillah, ada improvement.



kelmarin saya keluar, pergi bank jugak.
lepas tu pam tayar kejab.
tayar nampak macam takde angin je.
ari tu before hubby nek kapal pon hubby ada bagitau pasal ni
asal pam je, kejab je dah tak de angin semula.
then, saya check la kot-kot ada paku ke ape ke kan
ye lah, tayar baru je tukar tak sampai 5 bulan lagi.
takkan dah rosak kot?
tapi tengok takde paku.




.kenali tayar anda ya kawan-kawan.



Lastly ambil keputusan pegi kedai tayar la.
senang cerita kalau takde paku, tukar je la tayar baru.
kalau tukar tayar baru, hubby pesan tukar 2-2 belah supaya alignment stereng tak lari



maka saya pon mengigihkan diri ke Nadi kota
hajatnye nak pegi kedai tayar la kan.
sekali kedai tayar kat situ tak bukak.
tengok cik Maira da nak ngamuk-ngamuk nak tido
aduh..plan cancel last minute
balik la terus.



hari ni misi sempurna.yey!
saya gigihkan diri bawak cik Maira yang memang dah menjerit-jerit dalam kete sebab nak tido ke kedai tayar kete dekat simpang kilang Alps
ah, kalau dekat kedai ni customer service die memang terbaekk!!
kerja die pon kategori OK.
harga so far takde la mahal compare dengan kedai yang dekat Nadi Kota tu.
Murah lagi ada la.



Sampai je kat situ,
abang tu pon tanya dan terus check tayar.
memang ada paku, dah terbukti!
saya tak nampak.
tah tang mane paku tu nyorok tah.
so, selesai satu masalah.



begini la ya sbagai wanita besi *baca :iron lady* merangkap isteri pelaut tegar.
hehehee.
harus tau serba-serbi
saya pon banyak lagi yang tak tau.




nota: zakat fitrah harus dilunaskan secepat yang mungkin sebelum terlupa.jadi sudah selesai juga disitu. suamiku, kamu jangan risau.selesai sudah isu zakat fitrah tu.






2 comments:

Marsha~ said...

ooooooooooo... baru taauuu... hehehehe

Mrs. Mazlan said...

saya pon baru tau jugakk..
kalau xde org bagitau..
harapan la nak cari sendiri..
haha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...