our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, December 24, 2011

Alarm kereta


Assalamaualaikum wrt & hi peeps! 


Semalam pagi-pagi abah call suruh hantarkan emak pergi kerja. Hujan lebat katanya, dia tak dapat nak balik pick up mak. Aku pon gigih la bangun pepagi solat bagai. Lepas tu terus keluar rumah nak start enjin kereta la kan. Sekali tekan-tekan alarm kereta tak function. Aku tekan lagi. Tak boleh jugak. Pastu try hidupkan enjin. Haram tak dapat. Sebab once alarm kereta tu berbunyi enjin kereta aku memang tak boleh hidup.


Tu one of security yang hubby pasang dekat Cik Vee tu. Pelik la aku ni. Memula tu ingatkan bateri remote tu dah habis ke kan. Pegi la amek kunci pendua. Pon sama jugak. Aku dah syak something goes wrong dah time tu. Mak dah bising-bising. Apasal kat kereta nak pasang alarm? Huh? Series rasa nak marah pon ada kat mak aku ni. Cakap macam hape tah. Macam kereta tu aku beli pastu sesenang bagi free kat pencurik.


Mak kejut adik aku suruh hantar pegi kerja naik moto. Takpe-takpe. Aku cuba lagi. Memang tak boleh. Aku tunggu la abah balik kerja. Uh, serius ni. Kenapa la tak rosak time husband aku ade? Adei la.. Aku mesej hubby. Tak reply la pulak. Tengah duty lagi kot. Abah balik, aku suruh abah belikan bateri untuk remote tu. Dah tukar bateri pon sama jugak. Lastly abah call mechanic dari Giat mara.


Guest Room Perodua Mentakab.

Mechanic pon datang la. Dia check try and error pon tak boleh jugak. Pastu dia try start dari bonet. Tu dia..boleh dah. Sekali dia cakap kena pegi perodua, alarm kereta rosak. Tapi enjin jangan mati. Adei la. Perodua tu dah la jauh dari rumah. At least sejam drive baru sampai. Fuh. Kenapa la hubby tak balik hari ni? Kenapa mesti hari ni? Kenapa bukan esok?? Esok je hubby nak balik..Haha. Gile bagus pemikiran bini dia ni kan? Kui-kui-kui.


Maka aku pon mintak adik aku temankan aku. Dengan tak mandi-tak mandi nye aku pegi Perodua. Lantak la, bukan ade orang tanye pon kan? Keh-keh-keh. Tapi takpe, aku tak mandi pon wangi. Kah-kah-kah. Gile selekeh kan? Mujur la enjin tak mati tau. Alhamdulillah. Sejam pastu sampai dekat perodua.Sejam jugak la orang perodua tu merepair baru la elok kereta tu. Kena ganti alarm baru. Yeay, kereta dah jadi baru tapi alarm je la. Hahaha..


Biskut meri pilihan hati.


Serius aku kalau terdesak cenggini kan, kepala otak aku asyik ingat kat hubby je. Kenapa la time dia ada semua ni tak jadi? Hahahahaa..Mujur jugak la aku ni duduk dengan parent kan. Kui-kui-kui. Tapi kalau aku duduk sendiri, aku dah target siapa yang aku akan call.Huhuhu.. Talian hayat itu perlu. :P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...