our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, August 19, 2011

Ramadan 19# Not Feeling Well

Assalamualaikum & hi semua.



4-5 hari lepas saya perasan Maira macam tak mau minum susu.
Esp susu botol la.
Bila saya suap je puting susu dalam mulut dia, die menangis menjerit-jerit.
Meleleh-leleh air mata.
Bagi susu badan pon sama.
Mula-mula ingatkan saje la dia nak meragam kan.



Kelmarin, sedang saya dok berbaring-baring, bergolek-golek atas katil,
Maira menangis. Luas betul nganga mulut.
Eh, ada macam ulser dalam mulut die.
Bukan satu, tapi ada dua.
Patut la pon.



Semalam, awal-awal pagi saya mandikan maira, siap-siap nak gi klinik.
Nak mintak ubat,
Maira ni tak pernah meragam melampau-lampau bila sakit.
Dia cool je except kalau memang da sakit sangat-macam sekarang ni.
Dulu masa dia kene chicken pox pon tak meragam.
Padahal, papa dia yang dah tua bangka tu pon meragam ya amat kene chicken pox.
Hehee.




Sampai kat klinik, ade seorang makcik tu, tegur sakit ape.
Die cadangkan bawak pergi berjampi seluk mulut.
Erk. Mak encik, bukan saya tak mau, tapi orang yang tukang jampi tu dah meninggal.
Kat kawasan perumahan saya ni dulu memang ada orang yang pandai jampi budak-budak kecik ni.
Tapi orangnya dah tak de.
Waris tak menurun kot?
So, bawak gi klinik je la.
Telan la ubat ye sayang momma.



Maira dapat 3 jenis ubat.
Ubat demam, antibiotik dan ubat titis masuk dalam mulut.
Lucky sebab maira tak meragam makan ubat.
So, mama tak perlu bersilat segala nak bagi dia makan ubat.
Maira dengan rela hatinya telan-telan-dan terus telan ubat-ubatan beliau.
Syukur.




.ini budak yang tak sihat tu.



Cepat-cepat sembuh ya sayang.
Papa kat laut nu risau pasal kamu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...