our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, August 9, 2011

Ramadan 9# Kerisauan Hubby

Assalamualaikum & Hi semua.


Alhamdulillah, hubby dah sampai New Orlean pagi ni.
Awal lagi hubby da mesej. Ecececeee..
Sebab saya dah pesan awal-awal


"Abang nanti dah sampai sana harus bagitau sayang, tau!"


Kena report gitu.haha.
Cik Puan Mem Besar *takde la besar mane pon* nak tau perkembangan terkini hiburan sensasi dari Kapal Bakawali.
hehehe.


Berbalik kepada tajuk di atas.
Kerisauan hubby yang dimaksudkan diatas tu tiadalah kena-mengena dengan kerjaya beliau sebagai pelaut tegar *ye ke takde?*
ok.Ade la sikit-sikit.
Semalam bila saya baca blog Arianna mengenai INI.
Kepala saya dok teringat kat hubby.


Kisah adalah sebelum hubby on Bakawali kali ini.
Saya asyik tengok hubby asyik resah-gelisah je sejak die kena panggil naik Bakawali walaupun saya tau hubby memang nak naik.
Ok la. Agaknya hubby risaukan Maira tinggal dengan saya sendirian di darat.


TAPI...




Makin hari saya tengok hubby makin teruk je resah-gelisahnya.
Satu malam tu saya pon bertanya la...


Saya : Abang kenapa? Macam susah hati je nak naik kapal ni.
Hubby : .... (diam)
Saya :Abang risaukan sayang ngan maira ye?
Hubby : ...hmm. Ye kot?
Saya : Ade mende lain lagi ke?
Hubby : ... (pandang saya pastu senyum).
Saya : Kenapa *apasal la laki aku neh?*
Hubby : Sayang, abang risau pasal ladang *farmville* abang. Kalau abang pergi nanti, sape nak jagekan ladang abang ni? Terbiar la ladang abang...
Saya : ****takde mende lain ke yang die nak risau??*** Hampeh sungguh!


Tu la gara-gara addict pada Farmville ye kawan-kawan.
Suami saya tu, kalau ladang dia nak masak pukul 3 pagi, sanggup dia bangun pukul 3 pagi nak pegi tuai.
Ei, sabo je la.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...