our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, November 8, 2011

Bila Si Pelupa Ambil Order..


Assalamualaikum & hi folk! 


Ah, aku dah janji nak mengumpat ke ari ni? keh-keh-keh. Actually nak kata mengumpat sangat tu tidak ler kot? Lebih kepada ketidak puasan hati aku ni. Hal biasa kite dengar bila hari raya. Tapi masalahnya ni, bukan hari raya je. Hari tak raya pon same jugak ini orang. Adoii..


Kisah tukang jahit. Nak kata tua sangat tu tidak la. Berjiran jugak dengan aku ni ha. Aku memang tak pernah tempah baju dengan dia. Sebab aku prefer beli compared dengan tempah baju kurung. Biar lah ramai orang cakap baju kurung beli ni tak sedap pakai la, itu la, ini la. Pada aku OK je. Takde cacat cela pon. Malah makin murah kot?


Al kisah kain ni hubby dah lama bagi dekat aku. Time nikah dulu pon. Dah setahun lebih kain tu dok terperap dalam almari. Nak suruh mak mertua aku jahit, aku kesian. Ye lah, dia pon bukan sihat sangat. Tapi mak mertua aku memang bagus bab menjahit baju orang ni. Cuma sekarang ni die dah malas ambil upah. Penat katanya. So, lagi pulak nak balik sana sejak ade si kenit ni memang la jarang sekali. Aku decide nak hantar baju dekat mak cik ni. Aku awal-awal lagi tanye boleh ke siap raya haji ni? Dia confident je cakap boleh.


Aku ni senyum je la kan. Sebab die yang sanggup dulu. Aku saje je nak suruh siap awal, walhal aku nak pakai bukan time raya ni pon. Time kawen abang ipar aku bulan doblas ni nanti. Sebab adik aku tiap-tiap tahun terkena dengan dia. Kalau buat baju raya memang jarang sangat siap on the estimated date tu. Silap hari bulan, sampai lepas raya pon tak siap-siap lagi. Ada satu kali tu, melalak sakan adik aku sebab baju raya die tak siap-siap padahal raya hari esok. Sudahnya tahun tu pakai baju buruk. Haha, sekarang ni adik aku dah insaf nak hantar baju raya dekat dia. Better beli je cam aku dia cakap. Kah-kah-kah.


Ok, back to the topic. Sehari sebelum raya aku pegi la rumah dia nak ambil baju yang aku tempah lebih kurang 3 minggu sudah. Siap bayar duit upah sudah tu. Berasap betul telinga aku bila dia cakap baju aku tak siap lagi. Bila dia cakap tak siap lagi tu aku ok lagi. Die boleh pulak cakap terlupa. Tak gunting pon lagi baju aku tu. Argghhh! Menggelegak darah aku dowh. Mujur la mak cik. Dia cakap aku tak cakap pon nak ambil hari ni. Amboih, bukan main lagi hari tu dia bertanya sampai 2-3 kali bile aku nak ambil, sekali sampai masa. Dia cakap lupa. Tak ke berangin satu badan aku?


Aku balik rumah mencuka giler lah. Adik aku siap gelak-gelak kat aku dah. Dia siap cakap..kan aku dah cakap kak. Hampeh betul la. Aku kalau orang dah janji kalau tak buat memang la nak kena maki. Aku pantang betul orang  camni. Pada aku, kalau berjanji tu kena la yakin yang kau boleh buat, bukan takat keluar ikut air liur basi je. Cakap tung tang tung tang, tapi habuk pon tarak. Memang bikin aku menggelegak. Huh.


p/s: Nanti kalau baju tu dah siap, aku tunjuk gambar baju tu. Meh kita tengok sama-sama camne la rupa baju tu. Kot-kot la gojes melampau kan? 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...