our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, April 17, 2012

Humaira dah ada gigi!!

Assalamualaikum wrt & hi peeps! 

Lamanya la aku tak update pasal perkembangan tumbesaran *betul ke ayat ni?* Maira kan? Huhu. tak pernah lupa pon. Cuma a bit lazy nak upload gambar semua tu. Banyak sangat. Huhuu.. 1st birthday pon takde gambar dia kan? Takpe la..boleh gi tengok kat fesbuk husband i ye? Hihii~

Ok. berbalik cerita pasal gigi. Humaira ni walaupun dah setahun gigi ada la 2 batang aje. Tu pon baru-baru ni la tumbuhnya. Adoi la..Punye la lama mama ngan papa dia tunggu gigi dia tumbuh. Dah la lambat tumbuhnya, lepas tu tumbuh pulak gigi atas dulu. Haaa..pelik juge anak aku ni eh?


Hi every1, long time not see huh?

Orang cakap, kalau tumbuh gigi atas dulu sombong orangnya. Ye ke? takpe la..kita nantikan sama-sama eh? Selain dari dah tumbuh gigi, maira pon dah pandai berjalan sendiri. So far dah banyak langkah jugak dia menapak. Cumanya dia lagi suka dipimpin kemana-mana. Ye..sangat suka berjalan. Maklum aje la baru dapat kaki. Sampai taknak tido ajak kita ni berjalan. Mangsa keadaan adalah maksu dia. Memang parah!

Asal duduk je, mula la dia pegang tangan maksu dia ajak berjalan, kalau tak dapat berjalan. Dia menjerit-jerit. Dengan mama dia tak boleh buat camtu, nanti mama dia marah. Muahahahaaa. Kalau terlalu melayan, kita jugak yang sakit nanti kan. So, aku bersederhana je dengan Maira. Tak boleh manja sangat. Ada masa aku ikut cakap dia, tapi banyak masa dia kena ikut cakap aku. Huhuhuu..


Clap-clap-clap

Plus sekarang ni, Maira dah pandai few instruction yang mudah-mudah. Macam kalau kita suruh dia amin, dia dah pandai la nak salam tangan orang. Cuma dia agak memilih orang. So, nasib la kan. Huhuu..pastu dah pandai kalau kita suruh sayang, bye-bye, flying kiss and angkat tangan. Kalau tanya mana telinga, dia tau dah la. Telinga ngan hidung je baru. Hahahaa. Hak lain tak lagi.

Paling interesting aku kan boleh kata hari-hari jugak bukak DVD Grolier dekat dia, so ada few words yang Maira dah boleh tangkap through the DVD. wohaaaa...aku pon cam tak caye je. Alhamdulillah la kan. Takde la rasa macam DVD sampah je.. huhuuu..Takde la rasa macam kedekut je nak bayar tiap-tiap bulan. Kih-kih-kih..

Lari!!! dari mamaaaa

Ok la. Aku rasa sampai sini dulu aku mengarut pasal anak aku ni. Ni baru anak sorang ni. Kalau 2-3 orang camne? Maunye menjela-jela aku tulis. Muahahahaa.. Adat la. Belog ni dah macam rekod anak aku membesar la pulak. Hihihii

Bye all. Nanti mama maira update lagi taww..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...