our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, April 21, 2012

I'm lucky!!!

Assalamualaikum wrt & hi peeps!! 


Hahahaa. Tajuk tak menahan tu. Lucky la sangat kononyee kan? Well, sebelum ke tajuk utama. Mari kita pergi ke side dishes dulu. Cerita semalam ni. Tapi aku tak larat doi nak update semalam. Aku dah letih ya Rabbi sampai rumah dah pukul 7 lebih, ada hati nak update belog. Aku reply emel husband aku pon kira nasib baik dah tu. Hak tu memang wajib aku check hari-hari. Kalau hubby tak emel, aku backhand kang boleh?

Haha. Abg, sayang gurau je. Ampunkan dinda ya kandaku yang terchenta. huhuhuu~ Aku faham gak la kalau hubby aku tak emel. Confirm la banyak keje kan. Ape? korang ingat orang kapal dok atas kapal tu makan tido je ke kejenye? Siapa cakap gitu meh sini aku backhand je sedas. Tak pernah belayar ade hati cakap pung-pang-pung-pang. Aiseeehh.. macam la aku penah belayar kan? hihihiii..


Orang makan nasik, dia makan biskut

Semalam aku hantar adik aku ambil barang kat Polisas. Almaklum la kan. Study week dah ni. Sat lagi abis sem ni aku jugak dok kena jemput dia. Kete aku dah la sekangkang Maira je kot. Kang pegi ramai-ramai beg die campak atas bumbung pastu tercicir. Pastu buku seme hilang. Pastu kena report polis.. Eh, over la tu kan. So, dipendekkan cerita, aku pon ambil la barang dia semalam sikit. So, perjalanan lebih kurang 2jam lebih sikit sebab aku dok follow lori hak bawak 40km/h. Haru kan aku ni? Suke beno memollo lori.

Habis je ambil barang dia, kitorang singgah ECM kejab. Gi makan-makan jab. Aku ade barang nak cari kat Carrefour sikit. Sekali lepas je keluar Carrefour, aku kena tahan dengan beberapa orang minah.and sorang mamat. Dorang suruh aku isi slogan untuk kempen bumi hijau. Adei la. Aku ni dah la malas nak berfikir sebab dalam otak dok fikir nak berjalan je. Adik aku dah pandang tepi jeling-jeling je. Dia dah bagitau aku ni kakak, mangkuk sungguh.


Si adik aku yang puyu

Aku pon pasrah la dok dengar budak-budak tu kempen pasal induction cooker aowa. Hebat la-itu la-ini la. Gila tension aku dengar. Sebab aku dah pernah pakai induction cooker tu. So aku rasa boring la dengar mamat tu merapu. Sambil-sambil tu aku isi la slogan cap ayam aku kan. Kot-kot la boleh menang slogan paling kreatip kan? haha. ada hati gak tu.

Sekali dorang ade bagi macam cabutan bertuah la kan. Konon la. Tak pernah sepanjang hayat aku dapat cabutan bertuah ko. Biasa bukak mesti THANK YOU. PLEASE TRY AGAIN. cett..hahahaa. Sekali semalam aku bukak nampak cam dapat hadiah je kan. Sekali aku dapat voucher beli satu barang percuma 3 barangan. Barang-n-barang hak percuma tu pulak rege dia dalam 10k.Gila ah. Tapi aku biasa-biasa je la kan. Bebudak hak keje aowa tu plak lelebih excited. Dorang terus call boss bagitau aku kena lucky draw. Takut tak valid katenye.


Rezeki anakkk..

Sekali boss dorang cakap voucher tu memang tak valid. Aku tak percaya la tak valid kan sebab siap berkod bagai. Tapi disebabkan aku ni tak la gilakan barangan free kedaung gitu, muka aku maintain cool je la. Sekali boss dorang offer aku beli 1 barang aowa, percuma 2 barang. Yang percuma tu induction cooker yang latest model rege almost 4k dengan set periuk belanga stainless steel yang rege dia lebih kurang almost 3k jugak la. WOW. its mabeles u..huhuu..Aku tak tau la kot-kot aku kena tipu ke ape kan. Hahahaa.

Lepas tu boss diorang offer aku jadi duta aowa. Kau, duta tu...tak pernah aku berangan jadi duta barangan. Aku bukannye model lawa macam Fazura kan. Huhuhuu. Aku cakap la..nanti aku tanya husband aku dulu, aku kalau beli kena pakai duit dia. Jadi perlu dapat permission dia la kan. Kang tak pasal-pasal bernanah telinga aku dengar dia berleter. Huhuu...


Puas aku baca mandremm biar la dapat adiah free.Haha

 Lepas tu aku pandang adik aku. Adik aku pandang aku. Lepas tu dia cakap kat aku. :"Kak, bertuah ko sebab bawak aku hari ni" Hahaha. Rezeki anak aku.. Huhuu~  Aku rasa bertuah gak la sebab dia offer jadi duta tu. Bukan semua orang dapat. Ada 5 orang je dalam setahun and duta tu dibayar. Haaa..best kan? Bertuah tak aku semalam. Hihihii.. Jangan jeles tau.  ;p

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...