our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Sunday, January 13, 2013

Ship Visit - MT Melati 4 at Kuantan Port.

Assalamualaikum wrt. Hi peeps! 

Kembali sendiri. Cewahh!! ayat tak menahan tu. Ok la. Nak cerita pasal my first ship visit. Ye la, selama ni dok tengok gambar hubby atas kapal, naik kapal pun tak pernah. Asyik tengok gambar je tak jadi jugak. Hihihi. Tak la, pada aku la ni bukan la ship visit sangat. Lebih kepada aku visit hubby atas kapal.Ye lah, bukan kapal yang aku nak jumpa.

Hubby cakap kapal singgah Port Kuantan ni lama. Aku ingat lama la sangat kan. 3 hari je kot. Eh? lama la tu..hubby cakap. Pada aku 3 hari tu kejab je. Since hubby cakap 8hb sampai port, aku ngan family hubby gerak ke kuantan 8hb tu sebelah malamnya. Rupa-rupanya, kapal masuk port pagi 9hb. Kami sampai ke port lebih kurang dalam pukul 11 pagi.

Ceh, kemain susah lagi nak masuk port rupenya. Macam-macam pulak dah soal siasat dengan polis pengawal gate tu. Kemain, mengalahkan nak pegi luar negara gitu kekdahnya. Padahal nak jumpa husband aku je kot. Ok. aku faham, ada banyak barang kat dalam port tu. Titik. sakit hati tak abis lagi.

Sudahnya husband aku yang tengah busy bekerja tu kena datang pick up kami anak beranak dekat gate. Cer bayangkan jarak antara gate dengan kapal die ada la plus minus dalam 1 km lebih sikit. Dengan uniform nya, dengan kasut beratnya..Hubby menapak..Aku dengan MIL aku cakap.

"Mak, tu nampak macam die je kan? Tu baju crew kapal MISC kan?"

MIL - "Kalau tengok lenggang tu macam dia."

Keh.keh.keh. Memang dia pon. FIL aku call suruh dia datang ambil kitorang dekat gate. Kitorang sangkut sebab sampai lambat tak sempat dengan agent MISC. kalau ada agent senang je lepas gate tu. Aku dan la tidur atas Melati 4 tu semalaman. Saja je la kan. Hubby cakap, merasa la tidur dekat kapal. Ok. Best. Best sebab hubby ade. Hahaa..

Humaira seronok je dapat jumpa papa. Ini first time die jumpa papa die dalam jangka masa yang lama dan die tak menangis bila papa ambil dia. Aku tak sure sape lagi seronok, anak ke ayah? Eh? Hubby dukung Maira dari turun kereta sampai ke bilik dia. Pergh..hebat. Aku bawak beg susu maira je kot dah semput naik turun tangga nak sampai ke bilik hubby. Hubby lagi la pulak, tangan dukung anak umpama sekampit beras 10kg, belakang dukung beg aku anak beranak konon bajet nak tido lama la kan kat situ tanpa pancit. Aku tetiba rasa nak tabik spring dekat hubby.

 OK, abg, toink-toink!

Hubby bawak aku tengok tempat kerja dia, pusing-pusing bridge. Tengok itu, tengok ini. Tangkap gambar. Tapi dekat sini takde gambar sebab kamera semua dekat hubby. Jadi, lain kali je la aku tempek gamba tu. Gambar adalah lebih kepada gambar si kenet yang sangat happy dapat pusing tempat kerja papa dia. Dapat pegang stereng kapal, dapat pegang kompas ajaib ajaib sebab aku tak reti cara baca kompas tu.

Dan aku dapat tengok macam mana teruk hubby bekerja time masuk port. Aku tengok pun jadi kesian. Hubby nampak letih sangat. Tersangat letih. Mata pun macam terpaksa je bukak. Ok. bila aku dengar apa yang hubby cerita masa dolu2, dengan tengok sendiri. Perasaan die memang lain. Now, i can imagine how tired he is. Most of the time, aku tinggal berdua dengan Maira je dalam bilik. Walaupun time duty dah habis kerja belum tentu habis lagi. Tapi disebabkan aku dengan Maira ada, hubby try jugak untuk habiskan kerja awal.

Aku duduk atas kapal tu sampai 10hb je. 11hb tu kapal dah berlayar.Disebabkan mula2 kapal estimate sailing pagi, aku turun la 10hb malam. Sekali petang da baru kapal sailing. Serius rasa nak menangis sebab kena turun awal dari kapal tu. Sedih sebab aku tau kapal sailing esoknya, bukan malam tu. Huwaaa..sekejab je dapat jumpa hubby.

Takpe la. At least dapat jumpa jugak. Kalau ikutkan kapal2 lepas lansung la. Nak masuk port Malaysia pun payah. Sabo je la.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...