our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, April 2, 2013

Cuaca, kenduri kawen dan missed calls.

Assalamualaikum wrt. Hi peeps! 

Dekat area sini cuaca sangat la super duper hot lately. Baik siang, baik malam, sama je bahangnya. Kalau siang tu, sampai meleleh-leleh peluh menitis-nitis tak boleh blah. Kalau malam tu, kurang sikit. Tapi tetap la panas. Kipas pasang sampai maximum pun macam takde rasa. Humaira la the worse ever. Peluh tak kira siang malam. Rashes naik dekat ketiak, dekat lengan, dekat pelipat siku tu.

Time pakai pampers memang la menggaru je kerja dia. MasyaAllah panas sangat sekarang ni. Tak tau nak buat perumpamaan macam mane. Sebab tahun yang sudah-sudah even kalau musim panas sekali pun, tak pernah sampai panas macam ni. Sekarang ni tiap-tiap malam Humaira merengek, almost tiap2 jam dia jaga sebab ruam tu sangat gatal.

Mata tertutup, mulut mengomel. Gatal..gatal..sakit..sakit..Tension sungguh la.. Dah la panas, tido pun tak dapat nak lena. Hangin je perasaan rasa. Sabo je la..Nasib baik anak aku. Kalau anak orang lain mau aku biarkan aje. Hahaha. Tu sebab la aku tak jadi babysitter kot? Aku la jadi tukang garu, tukang sapu minyak, tukang bukak baju kalau baju dah basah dek peluh. Cuaca panas kali ni memang menduga keimanan aku sungguh.

Kebetulan, Ahad lepas sepupu aku kawen. Akad nikah pukul 10 pagi,tapi cuaca macam dah pukul12 tengahari. Mengucap panjang aku. Boleh pulak pengantin nak bersanding pukul 2petang. Aku dah macam ikan kena masak stim dekat dalam dewan tu oii.Dengan  Humaira nak tido lagi la. Mujurnya dia tak mengamuk. Masuk je kereta time nak balik tu terus tido.

Dalam pada tu boleh pulak la aku ni tak sedar telefon aku berdering sampai 3 kali. Hubby call dari Rotterdam kot? Frust gilernya la perasaan. Rasa nak hantuk kepala ke dinding je. Dah la nak dapat call dia punya la payah. Sekali dia call tak berangkat pulak.. Bertambah frust menonggeng lagi bila esoknya hubby call lagi dan aku tak sedar jugakk!!!  Sesungguhnya Allah je la tau betapa frustnya aku. Bayangkan la, time aku pegang telefon tu tanak pulak dia berbunyik..Musykil sungguh aku. Menangis la jugak jadinya pas tu.
Hampeh sunnguh! Rasa macam "Haruskah aku campak je telepon ni dalam kolam belakang umah ni?"

Petang semalam aku keluar jugak menggigihkan diri dalam hujan renyai-renyai nak cari bedak untuk ruam maira tu. Disebabkan dah lama tak hujan tak la aku expect hujan tu akan jadi lebat. Sekali on the way, selebat-lebatnya hujan mencurah-curah. Bersih kereta aku. Hahahaa..nampak sangat kereta dah lama tak basuh. Dalam hujan lebat aku pergi cari bedak tu. Boleh pulak semua kedai cakap ubat tu dah out of stok? Aku lencun, bedak tak dapat. GREAT! Balik umah sesia je. Dan yang paling bagus tu, sampai je dekat rumah, hujan pon berhenti.

Sungguh la INDAH perasaan aku semalam. Rasa macam nak terjun lombong je.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...