our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, August 6, 2011

Ramada 6# Mari-mari kita Service kereta!!

Assalamualaikum.


Hari ni bangun awal-awal, mandikan maira.
Pakaikan maira baju syantek-syantek.
Mama nak bawak pegi service kereta.
^___^


Lebih kurang jam 9.00 pagi, mama maira, maira ngan maksu dah keluar rumah.
Panaskan enjin kereta kejab.
Then terus menyusur tak berapa laju membelah jalan raya.
*saya takut bawak kereta laju-laju.hihihi.*


Destinasi hari ini ke Mentakab.
Mama maira nak service kereta.
Kereta sepatutnya kena service last month.
Tapi disebabkan kurang fulus + tak de orang nk jaga Maira, maka incik suami menitahkan supaya permaisurinya ini menunda hasrat untuk menyerbis kereta terbabit. Ceewah!


Maka setelah genap sebulan kereta ini ditunda tarikh sebisnya, maka hari ini saya telah mendrive *aah, tak pe..ai kan suka bahasa rojak* kereta terbabit ke Mentakab. Of course dengan bantuan adik bongsu saya.



*tidak la saya sanggup mendrive kereta berseorangan sambil disisi saya ada seorang budak kenit yg suka sangat melalak*



Perjalanan ambil masa lebih kurang dalam satu jam.
Lucky me, hari ni tak ramai orang.
Atau mungkin masih pagi lagi kot?
Ah, belasah. Jauh tu ai drive nak sampai pusat service ni.
Kat kawasan rumah saya takde oke.
Kolot kan tempat ni? haha.
Tak kisah la janji tak jam cam neraka Kolompo sanun.



.maira ngan maksu kat waiting roOm.



Sebis kereta tak lama, dalam pukul 11 gitu da siap
Lepas tu, kami gerak ke rumah my MIL
tapi sayangnyer MIL takde plak kat umah.
ade adik ipar ai jer..
oh, ai pasrah.



.wah,maira syok tengok sailormoOn.


dan maira tanpa perlu menunggu lama, die telah berlagu irama.
Bila maira mula menangis, tak de sape boleh pujuk.
termasuklah mama die ni.
sabo je la ai..
then, terpaksa la kami berundur diri dari situ
takut lak si maira kembung akibat terlalu banyak menangis.
Isk..


Ok la.
Got to go dulu.
Maira da jaga.
till then.
nanti saya cerite lagi.
hihi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...