our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, August 17, 2011

Ramadan 17# Hair Fall Solution.

Assalamualaikum. Hi semua.



Wah, tajuk ala-ala iklan syampoo gitu kan?
Ececee.
Masalah ni sebenarnya dah lama.
Dok bersarang kat kepala. *ye lah, kata rambutkan?*
Sejak maira lahir ni, saya perasan masalah rambut gugur saya semakin mengancam ketenteram jiwa dan raga saya.




.ihsan dari pakcik google.




Huh, bayangkanlah setiap kali sikat rambut je.
Berjuta-juta-ok ai tipu-tapi serius memang banyak giler la yang melekat dekat sikat.
Tu baru sikat ye, belum tengok kat atas lantai lagi.
Belum kira yang dah gugur masa mandi.
Belum masuk yang gugur atas lantai masa sikat rambut tu tadi.
Sudahnya, bersepah-sepah rambut gugur dalam bilik saya.
Setiap hari kena kutip rambut-rambut ni.
Takut-takut mairsa suap masuk mulut. erk!



Masalah akan bertambah kronik apabila rambut dah bertambah panjang.
Dengan masalah kelemumurnya lagi.
Adei..harus la tak lama lagi memngikut jejak papa maira agaknya.




Dulu-dulu masa belajar kat U, saya selalu beli sejenis vitamin untuk rambut.
Letak dekat rambut tiap kali lepas mandi.
Hasilnya memang terbaek!
Siap dengan dapat pakej rambutku harum semerbak gitu.
Tapi agak mahal la sikit vitamin tu.
Ah, tak kisah la, janji hasilnya berbaloi-baloi kan?




Lepas tu saya pakai serum rambut plak
Jenama Dove-hair fall solution.
Memang bagus jugak. Walaupun rambut tak la sewangi vitamin yang 1st time guna tu.
Tapi sekarang ni, semua tu payah nak dapat dekat sini.
Memang frust gile la.
Sebab dekat sini product-product macam ni memang limited.
Ataupun lansung takde jual.
Kalau nak cari harus la keluar ke Temerloh.
*aku duduk kat bumi mane ni sebenarnya?*



Sekarang ni masalah makin kronik.
Haruskah ku potong rambutku supaya pendek?
tapi hubby mesti tak suka kan.
hmm..huh, dilema sungguh.


2 comments:

Ena Mazly said...

Apa nama vitamin tu dik?

Ainul Hayat said...

Terima kasih follow blog saya. Rupenye kite mengalami masalah yg sama. Keguguran rambut. Dulu pakai vitamin apa? Boleh tau namanya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...