our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, October 5, 2011

Terima Kasih Celcom diatas keefisienan data anda!


Assalamualaikum & hai semua.



Ini cerita minggu sudah. Agak dingin-dingin menghampiri ke arah basi sudah cerita ni. Tapi still nak cerita jugak. Muahehehee.


Satu pagi yang damai. Aiseh, damai ko. keh-keh-keh. Ok, serius. Tetiba rasa nak check kredit telefon. Ehem-ehem. Saya pakai prepaid je.  Nak pakai line kurang berminat sebab jarang buat call. Rugi ah cam tu kan. Bek pakai prepaid je. Jimat la sikit. Ok, check punye check tetiba tersedar.



Eh, apasal kredit akuh berkurang rm30++ neh? Kene curik ngan mak nyah ke? Eh, tak de record call pon neh. Men mesej pon ade la sekali dua je. Tu pon dengan line celcom jugak. Takkan sampai rm30 ko ketuk mak nak oii!! Ke mana kah hilangnya rm30++ itu? Apakah? apakah? Ciss..Celcom ni memang nak kena serangan maut mulut akuh ni agaknya.



Seharian memikir nak call ke tak nak customer service celcom ni. Tapi makin lama makin membara rasa ingin tahu neh. Panas jugak la kan. Kalau singgit ke dua hengget ke..takpe la jugak. Ni 30 hengget..ape ko ingat aku ni cop prepaid kat umah ke? Kalau ye takpe la jugak kan..



.semuanya di tangan celcom.huh!



Tambah hangat bila abah pon mengadu mende yang sama. Kredit dia kena potong tak semena-mena. Adoiii..actually ni bukan 1st time la kan. Ari tu hubby ade jugak bising. tapi hubby ni jenis yang malas nak call customer service, so pasrah je la kan pas kena potong tu. Saya? mintak mahap la cik customer service. Saya sejak keje customer service dulu, saya memang suka call Customer service line. Hahahahahahahaaa! Tambah-tambah lagi CS celcom. kan free. berapa lama nak maki pon tak kisah. kui-kui-kui.



Saya call suruh encik customer service ti check apasal la account saya kena deduct banyak sangat. Hey, saya well manner kalau si menjawab telefon juga well manner okey. Takde la macam sesetengah orang belum lagi si CS tu cakap ko dah maki dia secukup rasa sesedap lidah je kan.. huhuhuu.. Chek punye chek..korang tau tak budak ni cakap ape?


"Cik, saya tengok dekat sini ada penggunaan internet. Cik ade connect dengan internet tak?" 


Ok, saya pikir semula. Oh, ade. tapi tak sampai seminit pon saya rasa. Sebab tunggu nak loading je dah setengah minit. Tak jadi, terus exit.


"Ade. tapi sekejab sangat dik. tak sampai seminit pon. Takkan caj sampai 30 hengget kot??" 


"tapi cik. data kami di sini tulis cik guna internet selama lebih dari 30minit" 



What the fish sungguh! 30 minit ok. saya siap dah check 80 kali yang saya dah exit dari guna tenet kat fon time tu. Aduh..memang la celcom ni. Mende yang tak de, saje diade-adekan. Memang camtu eh nak bagi customer bayar lebih ekk??  Nak beta ape pon tak guna kalau system sengal da tulis lagu tu kan.


Mak pasrah nak. Mak pasrahhhhhh!!!


RM30 hengget plus-plus melayang tanpa sebarang penggunaan.


Terima Kasih CELCOM diatas keefisienan system anda hak very versatil nak mampos tu.
Terima kasih sebab amik duit saya sebanyak rm30++ tu.
Saya tak berapa nak halalkan, boleh dop?



hak tuih!



ini la kekdahnya kalau seme dah jadi wilayah celcom.Alih-alih customer jugak yang diketuk.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...