our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, November 4, 2011

Apa Akan Terjadi Bila Ambil Jamu & Supplement Secara Berjemaah?


Assalamualaikum & hi peeps.


Owh rindu dekat belog. Sayang belog muah-muah. Haha. Kelmarin aku demam.Memang flat terus. Melepek bak lempeng pisang buatan Che Mat Gebu dekat pinggan. Pergh. Menghampiri full package demam aku kelmarin tau. Siap dapat cerry berry, sakit-sakit badan, pening kepala, nak muntah. Sekali aku terfikir keracunan makanan ke?


Nak tau sebab ape aku dapat serangan demam mengejut? Ye, itu semua penangan mengambil jamu dan supplement secara berjemaah. Selalu orang cakap berdua lebih baik. Oh, rupa-rupanya semua itu tidak benar. Aku tertipu! *ke aku yang sengal?* huhu~


Ini semua disebabkan takde pengalaman dalam hal ehwal pengambilan supplement dan jamu sekali gus. Ok. kisahnya bermula bila aku berkenan la dengan supplement ni. So, beli secara online. Sebab kalau tengok testimoni orang bukan main gempak kau hasil dia. Nak jugak la merasa kan? Keh-keh-keh. Nak jugak tu. Beli sebab harga dia boleh kata ok la kan. Nak beli yang mahal melantun-lantun kang elaun papa maira bagi tak cukup pulak. Terkorek duit simpanan kang bukannye ah. Tak de kerja deh.



 .ini supplement bukan jamu. rasa dia sedapp.hihi.


Sebaik aje mende alah tu sampai ke rumah, aku bukan main excited lagi nak cuba. Tapi dia tulis dekat instruction tu makan sejam lepas makan malam. Aku ni pulak jenis bila hubby takde, memang jarang makan malam. So, makan la jamu lebih kurang dalam pukul 10. Main agak-agak je la kan? Sekali rasa. Humang aihhhh...sodapnya air ni. Hirup lagi. lagi. dan lagi sampai la abis. Burpp. Uh. kenyang. Ok. layan fesbuk kejab.



.jamu mak kepada anak dara.


Tetiba dalam pukul 12 dah ngantuk. Nak tido la. Sekali tengok jamu. Dalam hati dok tanye, boleh ke makan jamu ni? Kang dibuatnya pengsan kang sape nak angkat aku? tapi boleh kot. Disebabkan ade boleh kot dibelakang tu, aku pon pegi dapur men teguk air sekali dengan kapsul jamu tu. Aku start amik jamu ni sejak dalam pantang lagi. So far hasil dia boleh kata memuaskan la. Berat badan jadi terkawal. Masalah keputihan memang takde. Err..aku ade keputihan ke sebelum ni? Entah, macam takde je. Cuma lepas bersalin dulu kot ade kejab. Tu yang makan jamu terus takde kot? Kot la kan. Aku mane tau. Haha.


Pastu aku baring la. Sekali perut aku bergelodak macam ade ribut dalam perut. Rasa macam nak berlari ke jamban. Serta merta badan aku jadi panas semacam. Gile ah. Hari padahal hujan nyek-nyek kat luar rumah. Aku kepanasan dalam bilik yang pasang kipas lelaju. Alamakkk!!  Tak tido aku semalaman. Pagi tu berlari aku ke tandas cerry berry. Nak pengsan perut memulas-mulas. Badan pulak bukan main sakit kaw-kaw punye. Kepala pening tin tong. Rasa nak tumbang je. Perut pulak rasa penuh sampai nak terkeluar ikut lobang tekak dowh.


Seharian aku flat. melepek. Memang tak larat nak bangun terus. Maira di abaikan. Wuwuwu..nasib baik la dia macam paham je mama dia tak berapa sihat. Takde la meragam bagai kan. Berketul-ketul panadol aku telan. Abah siap beli 100 plus lagi suruh minum. Rupanya, bukan aku sorang yang demam, adik aku yang sihat walafiat tu pon demam jugak. Demam secara berjemaah pulak dah. Breakfast mak masak memang lansung tak terusik. 2-3 hari ni semua orang tak lalu makan. Adoi la. Lauk 3 hari lepas pon ade lagi bawah tudung saji. Hmm..memang boleh bagi tong makan la nampaknye tu.


Ape pon. Aku dah insaf ambil supplement dengan jamu secara berjemaah. Insap mak nak! Haha.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...