our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Friday, December 6, 2013

Banjir dan musim tengkujuh.

Assalamualaikum wrt. Hi peeps! 

Aku tak tau la nak cakap macam mana cuaca sekarang ni. Musim hujan kali ni betul-betul hujan sepanjang hari nampaknya. Kalau start dari pagi bawak ke pagi esoknya hujan asyik turun on-off je. Duduk dalam rumah pon macam duduk dalam rumah salji kekdahnya. Sejuk bukan main. Aku anak beranak kembung.

Last week lagi teruk hujan,sampai 3 hari tak berhenti-henti lagi. Aku pulak kena cerry berry, kembung bagai. Aku pon tak tahula kenapa. Mak mentua aku cakap mungkin gastrik kot. Memang sakitnye sampai tak boleh nak tido malam. Mencucuk-cucuk perut. Dah la perut tengah boyot lagu ni. Perghh..sabo je la. Kadang sampai pukul4 pagi aku tak boleh lelap lagi sebab sakit perut punya hal. Mengiring tak kena, telentang tak kena.

Banjir dah berjangkit dari kuantan ke maran turun ke temerloh. Air sungai pahang dah start naik. Dah ada orang bahagian Temerloh masuk pusat pemindahan banjir. Ya Allah, mintak-mintak la tak merebak sampai ke sini. Dekat sangat dah tu sebenarnya. Temerloh tu kalau naik kereta dalam 15 minit sampai la.

Risau-risau. Dah la tinggal berdua je sekarang ni. Harus la kami menumpang kat umah sape-sape ni nanti..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...