our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, October 8, 2011

Bajet 2012: PM, saya tak dapat ape2 ke?


Assalamualaikum & hi peeps! 


Ewah-ewah kalo dibuatnya PM baca belog aku ni. Huhuhu. Padan muka aku! Keh-keh-keh. Okeh, semua dah teliti korang semua dapat ape? Puas ati dop ni? Kalo tak puas ati PRU dah tak lama ni. Paham-paham je la yek? keh-keh-keh. Eh, jangan pandang serong kat ai ye. Ai walaupun dah berumur 25tahun tapi belum daftar mengundi lagi tau. Hahaha. Malas ah. Nanti dok termenung nak pangkah hak mane satu. Last-last satu undi rosak. Ha..buang karan je kan pegi ngundi.Baik tak yah pegi. Jimat miyak kete. Minyak sekarang ni mahal nak oiii..



Kalau diteliti-teliti bajet 2012 ni kan, mesti PR dok kencang cakap bajet PRU kan? Ala tak kisah la PRU ke dop. Janji duit agih samarata pada rakyat jelata kan? kan? kan? Alah duit rakyat jugak kan? Itu la duit hak korang pi bayar income tax tiap-tiap tahun tu. Jangan tak tau pulak. Keh-keh-keh. Aku dah tak tersenarai bayar income tax. Mane tak nye, keje pon dop. Eh, keje la. Aku bertugas sepenuh masa tau, dari celik mata sampai tutup mata, celik mata sambung lagi sampai la tutup mata lagi.sambung lagi, lagi, lagi, dan lagi. Selagi tak mati lah kekdahnya.Hihihi. Takpe, janji kami bahgia kan abang kan?






Penah tak PM terfikir nak bagi surirumah sepenuh masa elaun pengurus rumahtangga? hahaha. Kang ade jugak aku kena baling dengan penyapu cap Harry Potter kang. Tersangkut kat celah bangunan la jawabnye aku. Ye la, budak sekolah dapat, pemandu teksi dapat, cikgu sekolah dapat, kontraktor dapat, penjawat awam lagi la kan senyum lebar la hangpa. Kemain dapat bonus, gaji naik pulak tu. Kembang la kocek korang kan? Meh sini belanja kami-kami yang isteri pekerja swasta ni. Nak jugak merasa duit bonus. keh-keh-keh. Rezeki Allah bagi suh kongsi-kongsi tau. Tak baik kedekut. ;p



So far, aku rasa bajet 2012 ni agak bagus la. Yang tak bagusnya macam entry semalam aku dah cakap. Pencen naik sampai umur 60tahun. Itu kurang bagus la pada pendapat aku selaku penganggur kehormat berjaya. Dah dekat setahun lebih la jugak aku tak bekerja ni. Agak-agaknya perlu tak aku buat bisnes? Modal nanti pakat-pakat dengan tuan besar. Hehehee. Nak tunggu kerja tah bila nak dapat kan? Hutang PTPTpu dah mencanak-canak naik tu. Aku pening dok tengok surat dia dowh. Huh.


Ha.kan dah melalut pegi PTPTpu dah. sudah-sudah. Ha, yang dapat bonus banyak-banyak tu, jangan la buat-buat tak nampak bila kita ni lalu sebelah. Hehehee..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...