our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Sunday, September 22, 2013

Rumah baru..

Assalamualaikum wrt. Hi peeps!!!! 

Subhanallah..lamanya la tak update blog kan. Since puaasa sampai la ni..dah habis raya pon. Well, hubby still around. Standby dah hantar tapi masih belum on lagi. Pheww..nampaknya kali ni get ready la kena deliver time hubby takde. Mohon Allah permudahkan lah masa aku bersalin nanti. Harap-harap ada la yang sudi menghulurkan bantuan ke mak buyung nih.

Cerita pasal mak buyung, Ya Allah ramainya la yang seangkatan dengan aku mengandung ni. Well, tahniah buat kawan-kawan semua. Zura, hani. Yang baru bersalin pon ramai jugak ni, tak tersebut pulak dekat sini rasanya. Apapun selamat berpantang buat yang baru melahirkan baby tu ye.

Rumah baru. Hmm..actually rumah yang hubby beli tu belum ready lagi la. So we decided nak sewa rumah yang berdekatan sahaja. Alhamdulillah, rumah sewa baru ni dekat je dengan rumah mak mentua, dengan ipar duai bagai. So, senang la sikit mak buyung nak minta tolong ke apa ke nanti kan. Jauh ke depan hubby fikir nak sewa rumah ini. Ye la rumah ni double storey, dengan keadaan perut aku semakin membesar dengan jayanya ni..haruslah tak berapa nak larat naik turun tangga.

Walaupun pregnancy kali ni baru nak masuk 4months tapi perut aku kemain beso lagi aku rasa. Next appointment aku kena minum air gula sebab berat naik over kau.hahahaa..So aku dengan ini menggigihkan hati untuk minum semula Alpha Lipid Lifeline itu dengan harapan berat badan akau akan kembali terkawal. Kehkehkeh. Tapi memang pon itu salah satu fungsi lifeline ni. Awal pregnancy dulu aku tak boleh langsung nak minum lifeline ni. Asal minum je muntah. Rasa rugi sangat-sangat. So, aku stop dulu. Ni nak kena continue semula la. Memang tabahkan hati je ni. Ikutkan tekak memang la meloya tak nak.

Puasa kali ni aku berjaya puasa 14 hari je okeh. Kalau aku puasa juga terasa vibrate satu badan. Shaking dari atas sampai bawah. Macam orang parkinson pulak dah. Sabo je la..huhuu..

Ok. Dah la ye..lain kali rajin-rajin aku update lagi.Daa~

P/s: Untuk ibu-ibu mengandung yang nak try Alpha Lipid Lifeline or nak tau more detail pasal kebaikan lifeline ni, jangan segan-segan nak PM saya ok. 019-9731727


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...