our endless love

Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, December 6, 2011

Triffle yang Ringkas dan Mudah


Assalamualaikum wrt & hi peeps!


Hidup yang kebosanan akan bertambah ceria bila diisi dengan perkara-perkara yang kita suka. Aku suka main try and error segala macam resepi yang ringkas dan mudah. Err..Paling penting resepi itu mestilah membuka selera tekak aku bila aku tengok gambarnya. Hehee. Semalam aku tengok la satu resepi ni, dah lama kot aku salin tapi tak pernah buat lagi. Nak buat la.


Hasilnya not to bad laa.. Just nice. Nak kata tak menjadi tu menjadi jugak la tapi bahagian agar-agar die cair sikit. Konon nak banyak sikit la kan, aku main taruk je air bebanyak. Haa amek kau lembik. Huk huk huk.. Tapi tetap licinnn di lahap tekak beberapa makhluk Allah yang datang semalam. Hehee.. Jom layan resepi. Boleh click sini untuk gambar yang lebih menarik.


hahaa.dah nak abis time ni. Gamba mintak penampo. :D


Bahan-Bahan: 
1 bungkus kek swiss roll
1 kotak agar-agar segera - aku guna perisa raspberi, cari hak stoberi tak jumpa-jumpa.
1 tin fruit cocktail
2 sudu besar tepung kastad
3 sudu besar gula
3 cawan susu segar.

Cara-cara:
Campurkan tepung kastad, gula dan susu segar. Masak di atas api yang perlahan sehingga adunan pekat. Biarkan sejuk. Ketepikan.
Potong kek swiss roll  dan susun dalam bekas hinggap penuh
Ambil sedikit jus fruit cocktail dan tuangkan ke atas kek.
Tuangkan adunan kastad tadi ke atas kek sehingga rata
Taburkan buah cocktail ke atas adunan kastad tadi rata-rata
Bancuh agar-agar mengikut arahan dan tuangkan ke atas taburan buah-buahan tadi.
Sejukan dalam peti sejuk.


Pesanan penaja - aku kan malas, tak kuasa aku nak buat swiss roll cake tu. Beli je senang. Muahahahahaaaa!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...